söndag 2 augusti 2009

Storsjöyran

Den senaste veckan har varit lång. Har arbetat som sköterska under jouren vilket innebar övertid varje dag! I fredags skulle jag egentligen jobba till 12.30, men blev tillfrågad om jag kunde stanna kvar till ca 15 eller 17. Jag sa att det gick bra. Blev dock längre än så, kl 19.30 stämplade jag ut!! Men känns bra att alla personer med tandvärk får hjälp, att jag får jobba längre är ju ingenting i jämförelse med den smärta vissa patienter har.

Stråket har inte hunnits med i veckan då Mats jobbat kväll. Så det var tänkt att vi skulle äta där på fredagen innan man var tvungen att betala för att komma in.. men så blev ju inte fallet pga av jobb.
Vi åkte istället in och åt på Goa, en indiskt restaurang som ligger nära Stortorger där stora scenen var. Vi fick då Veronica Maggio som middagsunderhållning!Maten var okej, men man fick bara några rätter att välja på under yran.. Blir att äta där igen någon "normal" dag. Jag och Mats ÄLSKAR indisk mat, så jag hoppas den är bra!
När vi kom hem blev det Ben & Jerrys som älsklingen köpt till mig som belöning till mitt hårda arbete :) Vi tänkte kolla på film också men den energin fanns inte så det blev sängen.

Igår lördag kom min småsykon in för att gå med oss på yran. Lady Gaga var det som lockade. Hon spelade dock 00.45 och mina syskon hade kommit från småland med nattåget på morgonen så vi undrade om dom skulle orka.
Innan klockan blev så mkt kollade vi på Dead by April och Amy MacDonald. Jag tycker MacDonald var hur bra som helst!! Innan hon hade spelat klart gick Mats och den yngsta systern på Petter där vi mötte upp dom sedan. Den yngsta drog många blickar till sig då hon dansade, sjöng och hängde med den taggade publiken. Hon var hur cool som helst!

När klockan närmade sig Gaga drog vi oss upp till Stora scenen där det var extremt mkt folk. Verkade inte som syskonen skulle se nånting då vakterna sa till oss om vi hade dom på ryggen. Tillslut hittade vi en fönsterbräda där dom kunde stå, så såg vi storbildskärmen men inte scenen vilket iaf var nånting. Var en häftig show även om dom ibland inte visade scenen på skärmen utan bilder. Efter ca 15 min var den yngsta så trött att hon ville åka hem trots att Gaga är hennes stora idol. Vi stannade kvar showen ut men hon somnade på slutet.

Idag är jag helt slut då jag lyckats bli förkyld. Tänkte kurera mig med lite mer Ben & Jerrys ikväll så jag orkar med en ny arbetsvecka!


2 kommentarer:

Lina Johansson sa...

Hihi ja visst är hon! :D
Visst skulle du kanske komma upp nå i höst? så du får träffa na :D

Lina Johansson sa...

:D åh ja absolut, det är ba å ringa, vore jätte kul att få träffa dig, kommer sakna dig på jobbet i höst :(