söndag 23 augusti 2009

Helgen!

I helgen har det hunnits med mkt!

Fredagen:
Gjorde min sista dag på sommarjobbet och fick ett jättefint Lasse Åberg-glas som present :)
Sedan köpte vi med oss Thaimat som vi åt i bilen påväg mot Frostkåge.
Blev ett stopp i Umeå där vi hälsade på Lina, hennes pojkvän och deras supergulliga bebis, som det finns kort på här.

Lördagen:
Lunchade på stan med Sandra som jag inte träffat på hur länge som helst. Trevligt trevligt. Pratade om att vi skulle ta och göra en Weekend-resa tillsammans i höst, hoppas verkligen att det blir av. Vore hur kul som helst! På kvällen blev det film hos en av Mats kompisar. Dock fick vi fara hem ganska tidigt då min huvudvärk vägrade gå över trots värktabletter.

Söndagen:
Vaknade på natten av att jag fortfarande hade världens huvudvärk. Ringde sjukvårdsrådgivningen på morgonen som misstänkte att det var migrän. Fick tips om att ta både Alvedon och Ipren. Sedan somnade jag om till 11. Blev lite bättre men svettades istället och hade ont i nacken. Sedan blev det den långa vägen hem igen. Fattar förresten inte hur vissa fick sitt körkort, som är helt värdelösa i trafiken! Var nära att krocka en gång när en mötande bil gjorde en idiotisk omkörning. Nog att jag är hetsig i trafiken men jag är då inte livsfarlig!
När vi kom hem blev det kina-mat med syrran och hennes kompis. Var väl sådär, fick hur mkt mat som helst, och billigt var det men jag har ätit betydligt godare. Fick dessutom Sushi på köpet som vi inte hade beställt... det konstiga är att det inte ens fanns med på menyn. Men har inte vågat prova än, tror inte jag klarar av konsistensen.

Har i helgen umgåtts med Mats syster och syskonbarn också. Passade på att åka upp den här helgen eftersom dom åker hem till USA i veckan. Vi lekte bland annat med Lego. Har inte gjort det på jättelänge, är ju skitroligt!

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Tänkte åka buss för att spara lite pengar och slippa köra varje dag. Men när jag kollar på busskort så blir det dyrare än att köra bil. Det är ju helt sjukt!! Hur ska dom få folk att välja bussen då?

Nä.. nu blir det soffan en stund innan sängen. NattinattI!

Inga kommentarer: