torsdag 23 september 2010

Sjuk



Då var det sjuksäsong! Blev bara halvdag på jobbet idag...
Dessutom!
I måndags var jag och några från jobbet i Sthlm och åt choklad, drack vin och åt middag, supertrevligt! Vi åt middag på ett ställe som heter Ciao Ciao (tror det var på Odenplan)
Jag åt en jättegod pizza med kyckling, mozzarella, basilika, chevrè, paprika och pinjenötter. Liten i maten som jag är åt jag knappt halva så arbetskamraterna tyckte jag skulle ta med mig resten hem som matlåda. Så det blev pizzakartong i handen på pendeln hem.
Det fanns dock en baksida! I tisdags och igår började jag känna lite konstig smak i munnen, tänkte kanske det var förkylning. Idag är det ännu värre, och jag tror jag kommit på vad det är! Pinjemun! Tydligen kan man få förstörda smaklökar i några dagar och ibland längre av pinjenötter, kul!
Tur jag har godisuppehåll och inte får såna goda smaker förstörda :)



http://www.imponline.se/FactsAndTips/Health/~/media/Images/Health%20well%20being/nuts_step_pine_nut.ashx

1 kommentar:

Lina Johansson sa...

yeah! Härligt att du har börjat uppdatera! :D
Är allt bra med finaste Jeanette? :)

Föresten det där lax receptet väntar jag med spänning på :P Haha!

Kramar!