torsdag 23 september 2010

Middagstips

Lovade Lina att lägga ut det här supergoda receptet som jag hittade på matklubben.se

Laxfilé med Dillsås
4 port

Ingredienser
4 st laxfiléer
salt
citronpeppar
3dl matlagningsgrädde (alt vispgrädde)
2msk majonäs
Fryst eller färsk dill efter smak (jag tar ganska mycket)

Sätt ugnen på 225 grader.
Lägg laxen i en smord ugnsform och krydda med salt och citronpeppar.
Baka i ugnen ca 12min.
Blanda grädde, majonäs och dill i en skål och häll över laxen och sätt in i ugnen i ytterliggare 10-15min eller till grädden kokar.
Servera med pressad potatis.

Smaklig måltid!


1 kommentar:

Lina Johansson sa...

nooo inte vara sjuk inte, skickar massa krya på dig kramar!

Ohhh! Yes, ska absolut införhandla lax när jag får min fp :D Wiiie! låter ju hur gott som helst!

Kram!